reklama

Krídelko alebo stehienko, pán europoslanec Číž?

Človek sa stáva aj svedkom udalostí, ktoré v ňom zanechávajú nepríjemné pocity a zážitky. Ich aktérmi však nie sú iba bežní ľudia, ale aj europoslanci, ktorí by za normálnych okolností mali byť pre ostatných morálnym vzorom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (203)

Včera (utorok 18.6.2019) som sa stal svedkom nechutného a zároveň desivého incidentu v parlamentnej jedálni. Na objasnenie treba vopred povedať, že táto prevádzka neslúži len poslancom, ale aj zamestnancom NR SR, novinárom, ako aj bežným návštevníkom priestorov parlamentu. A pre tých, ktorí sa už chystajú namietať, že tam sú ceny ako za socializmu, vopred oznamujem, že nie sú. Najlacnejšie denné menu stojí 5,29 eura.

Obedový škandál v parlamentnej jedálni: europoslanec zostal hladný

No ale čo sa vlastne stalo. Pred 14:00 sa do radu postavila skupinka poslancov SMER-u, medzi nimi aj novozvolený europoslanec Miroslav Číž. Všimol si, že z ponúkaných jedál už nemajú to, ktoré by si rád vybral. Proste ho vypredali. Začal sa rozčuľovať a kričať, že také niečo za 30 rokov nezažil. Predtým vraj v parlamentnej jedálni mali vždy všetko, čo bolo uvedené v ponuke. Najviac si to odniesla nevinná kuchárka. Rozzúrený poslanec sa nedal upokojiť jej vysvetlením, že dnes bolo v jedálni veľa hostí, a preto sa jeden z chodov jedla (kuracie stehno) už minul. Kričal od zlosti, že je to nehoráznosť a prehováral vystrašenej kuchárke do svedomia, či sa nehanbí. Bolo mi jej ľúto. Ostatní poslanci SMER-u sa len mlčky prizerali vyčíňaniu straníckeho kolegu. Potom si vyžiadal vedúceho prevádzky. Vzápätí aj na neho spustil lavínu agresívnych slov a dožadoval sa jeho ospravedlnenia za to, že už nemajú v ponuke jedlo, ktoré si chcel vybrať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Nehovorím, že nemal vo všetkom pravdu. Áno, aj podľa mňa by o 14:00 mali mať ešte dostatočný výber jedál pre všetkých, zvlášť pre tých, ktorí sa z objektívnych príčin nemohli prísť skôr najesť. Ale ten spôsob, akým prezentoval svoje názory a pohoršenie, mi bol cudzí a musím povedať, že som sa v tej chvíli hanbil za to, že aj ja som jedným z poslancov parlamentu.

Moja chyba a ospravedlnenie

No čo ma najviac šokovalo, boli slová dotknutého poslanca, ktorý sa začal vyhrážať vedúcemu prevádzky, že on sa už postará o to, aby ho odtiaľ vyhodili. Možno mal na mysli aj tie nevinné kuchárky, ktovie... Vtedy som si uvedomil, že tento človek hrdo sa hlásiaci k hodnotám sociálnej demokracie, je v skutočnosti od nich na míle vzdialený a správa sa rovnako ako komunistickí funkcionári v čase totalitného režimu, ktorí z pozície moci kádrovali a prenasledovali (často za malichernosti) nepohodlných ľudí, alebo tých, čo sa im nechtiac priplietli do cesty. A takýto europoslanec má reprezentovať Slovensko v zahraničí? Človek, ktorý sa vyhráža druhým svojimi známosťami a vyhodením z práce? Na takéto chrapúnske správanie nie je ospravedlnenie, ani pocit hladu v prázdnom žalúdku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto sa, pán kolega Číž, poslanci NR SR k ľuďom nesprávajú, aj keby naozaj pochybili. Všetko sa dá riešiť aj kultivovane a hoci aj s dôrazom dožadovať sa svojich práv. Verím, že sa vám, pán europoslanec, bude dnes dobre spať, lebo ste znovu niekomu dali pocítiť svoju moc a zastrašovaním ho ponížili.

Za vaše správanie sa všetkým zainteresovaným ospravedlňujem. A aj za to, že som sa v tej chvíli neozval, nenašiel som v sebe dostatok odvahy, aj keď som vedel, že sa na nich vyvršujete neprávom. Na rozdiel od vás si však svoju chybu priznávam. Možno sa vo mne aj po rokoch prejavila učiteľská nátura, radšej sa nemiešať do vecí a nemať tak zbytočné problémy. No nedalo mi to spať a rád by som svoju chybu odčinil. Mám zopár nápadov, ale chcem sa obrátiť aj na čitateľov - poraďte mi, prosím, čo by som mal podľa vás urobiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

REAKCIA pána europoslanca Číža. Aktualizácia 20.6.2019.

Reakcia na môj blog o incidente v parlamentnej jedálni nenechala na seba dlho čakať. Včera v podvečer prišiel za mnou k poslaneckej lavici kolega M. Číž (SMER) a svojím typickým štýlom mi začal prehovárať do svedomia. Vykrikoval na mňa, či sa nehanbím klamať, až sa mi z úst práši, že som špina, že také niečo v parlamente nezažil za 30 rokov, že som sa zachoval chrapúnsky a že som si všetko vymyslel. Nezabudol mi s pohoršením,, výsmechom a patričnou agresivitou v hlase povedať, že som len nejaká Biela vrana. Zrejme mal na mysli, že si toto ocenenie nezaslúžim. 
Povedal som mu, že chrapúnsky sa správal on, keď vynadal kuchárke a vedúcemu prevádzky a vyhrážal sa im vyhodením z práce, že tam boli aj ďalší svedkovia, bohužiaľ, poslanci SMER-u, ktorí to môžu potvrdiť (to by však museli mať v sebe niečo ako charakter).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, pán kolega Číž, časy, keď sa poslanci správali papalášsky, keď svoju moc, ktorá im zachutila, zneužívali na šikanovanie obyčajných ľudí (ako aj v tomto prípade boli kuchárka a vedúci) sa našťastie končia. Ľudí už nezastrašíte svojím krikom a vyhrážaním sa. Ľudia sa vás už prestávajú báť. 
Naivne som si myslel, že si chybu priznáte a pôjdete sa ospravedlniť kuchárke a vedúcemu, na ktorých ste nakydali svoj velikášsky poslanecký slovný hnoj. Ale vy ste namiesto toho začali útočiť na všetkých, ktorí by vás mohli usvedčiť z vašej amorálnosti. Verím, že vaše správanie v Bruseli schladia.

STOJÍM ZA VAMI

Dnes som bol za pani kuchárkou a vedúcim parlamentnej jedálne. Obom som sa ospravedlnil za správanie poslaneckého kolegu M. Číža ako aj za to, že som včas nezasiahol. Taktiež som im ponúkol pomoc, keby ktokoľvek vyvíjal na nich nejaký nátlak, vyhrážal sa im alebo podnikal kroky k ich prepusteniu z práce.

Oto Žarnay

Oto Žarnay

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som spoluzakladateľom politickej strany SPOLU-občianska demokracia a predsedom Etickej komisie tejto strany. V rokoch 2016 - 2020 som bol poslancom NR SR. Predtým som 17 rokov pracoval ako stredoškolský učiteľ. Po tom, ako som vo funkcii predsedu rady školy verejne poukázal na netransparentné nakladanie so štátnymi finančnými prostriedkami na škole, som bol prepustený. Venujem sa hlavne školstvu, právam a ochrane zamestnancov pred bossingom a mobbingom, boju proti netransparentnosti a korupcii. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu